دانستنیهای تشک!!
انواع تشک ؟

 

تشک هاي حریر تشک پرنیان از مهم ترين لوازم اتاق خواب است که با توجه به تنوع محصولات آن در بازار، انتخاب يک نمونه مناسب سخت و گاهي گيج کننده است؛ و نيازمند خريدي هوشمندانه است. زيرا اگر تشک غير استاندارد باشد، فرد را دچار بيماري هاي عضلاني مي‌کند که رايج ترين آن ها ديسک کمر است. وقتي از انواع تشک صحبت مي شود ممکن است که چند دسته بندي ساده به ذهن شما خطور کند. مثلا بگوييد فنري يا غير فنري، طبي يا غير طبي. اما اگر بخواهيد که يک انتخاب اصولي براي تشک داشته باشيد بايستي دقيق تر بدانيد!

تشک مموري فوم

اين نوع تشک تنها شامل مموري فوم هوشمند است. ويژگي هاي بارز تشک هاي مموري فوم عبارتند از: پشتيباني زياد از بدن، کاهش فشار و شکل گيري فرم بدن. تشک هاي مموري فوم تشک هايي گرم هستند و به علت ايجاد اصطلاحا" يک "خواب گرم" برخي از طرفداران قديمي خود را از دست داده اند. اما با پيشرفت تکنولوژي و بهبود مموري فوم هاي جديد با ويژگي هاي خنک کنندگي خوب، تشک هاي خيلي خنک تري روانه ي بازار شده اند. بافت مموري فوم هاي جديد طوري است که جريان هوا را به آساني از خود عبور مي دهد و باعث خنک شدن تشک مي شود.

تشک فنري

مرسوم ترين و عمومي ترين نوع تشک، تشک هاي فنري هستند. تشک هاي فنري داراي يک يا چند لايه فنري فولادي به شکل سيم پيچ هستند که وظيفه ي پشتيباني و ايجاد راحتي را بر عهده دارند.با پيشرفت تکنولوژي، تعداد و نوع لايه هاي فنري تغيير کرده است. تعداد بيشتر سيم پيچ هاي فنري به معناي راحتي و پشتيباني بيشتر است. اين نوع تشک از قديمي ترين نوع تشک ها مي باشد و با پيشرفت تکنولوژي، امکان توليد تشک هاي با کيفيت در اين نوع افزايش پيدا کرده است و محبوبيت اين تشک ها بيش از پيش افزايش يافته است.

تشک طبی

تشک طبی در واقع تشکی است که از چند لایه اسفنج سفت تشکیل شده و در ساختار آن هیچ چیز دیگری به جز اسفنج وجود ندارد. سفتی این تشک برای کسانی که از بیماری های عضلانی رنج میبرند و مخصوصا سالمندان میتواند تسکین دهنده درد های عضلانی باشد. ویژگی تشک طبی خوب این است که تشک نباید به گونه ای باشد که بدن شما داخل آن فرو رود یا به اصطلاح با قرار گرفتن بدن در مرکز تشک گودی ایجاد شده وبدن داخل آن گودی بیفتد.